- укладення охоронних договорів на пам'ятки;
- погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
- погодження відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт, реалізація яких може позначитися на стані пам'яток місцевого значення, їх територій і зон охорони;
- надання дозволів на проведення робіт на пам'ятках місцевого значення, їхніх територіях та в зонах охорони, на щойно виявлених об'єктах культурної спадщини;
- погодження відчуження або передачі пам'яток місцевого значення в оренду, володіння, користування або управління;
- погодження розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках.
Охоронні договори
На виконання ст. 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини» власник або користувач пам’ятки (її частини) повинен укласти охоронний договір з Департаментом містобудування та архітектури Харківської облдержадміністрації.
Порядок укладання охоронних договорів затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001 р. № 1768.
Для його оформлення необхідно звернутися до департаменту з листом та надати наступні документи:
Для юридичних осіб:
- копію Технічного паспорту на будівлю (приміщення);
- копію договору оренди (купівлі продажу та витягу про реєстрацію права власності);
- копію Паспорту пам’ятки;
- копію Наказу про призначення керівника;
- довідку про банківські реквізити та характер використання будівлі (приміщень) за підписом директора та головного бухгалтера;
- копію Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- копію довідки з ЄДРПОУ;
- копію Статуту або Положення;
- генеральний план земельної ділянки, на якій розташована пам'ятка;
- план інженерних комунікацій та зовнішніх мереж (за наявності).
Для ФОП:
- копія Виписки з ЄДР;
- копія паспорту;
- копія ідентифікаційного номера;
- Копія договору оренди (купівлі продажу та витягу про реєстрацію права власності);
- копія технічного паспорту на будівлю (приміщення);
- копію паспорту пам’ятки;
- довідка про банківські реквізити (за наявності).
- генеральний план земельної ділянки, на якій розташована пам'ятка.
- план інженерних комунікацій та зовнішніх мереж (за наявності).
Для фізичних осіб:
- копія паспорту;
- копія ідентифікаційного номера;
- копія договору оренди (купівлі продажу та витягу про реєстрацію права власності);
- копія технічного паспорту на будівлю (приміщення);
- Паспорт пам’ятки;
- Копія членського квітку (для членів спілки художників і т.п.)